Goed aangekomen - Reisverslag uit Geleen, Nederland van rent1 - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Geleen, Nederland van rent1 - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: rent

02 Augustus 2009 | Nederland, Geleen

Hola,

Het heeft even geduurd maar daar zijn we dan. We zijn goed aangekomen! Wel had het vliegtuig 5 uur vertraging dus we waren vrij lang in touw. Dat had weer wel het voordeel dat het donker was toen we hier aankwamen en de lichtjes van mexicostad waren sprookjesachtig. Omdat het zo'n enorme stad is zag je vanuit het vliegtuig werkelijk lichtjes zover als je kijken kon.
Gisteren hebben we al een heleboel gezien en zelfs al een verjaardag gevierd met tequilla op een boot op de drijvenden tuinen van Xochimilco. 's Morgens hebben we een stadswandeling gedaan en een indruk gekregen van Mexico-stad. Het is voor onze begrippen een wat rommelige stad, zoals veel tropische steden maar het straatbeeld is heel levendig met allemaal mensen die iets verkopen, mensen die een soort zuivering uitvoeren, indianen die dansen uitvoerden. We lunchten in een heel leuk restaurantje met een dakterras. 's
Middags gingen we dus naar die drijvende tuinen. Vroeger bestond de hele stad uit eilandjes op een groot meer en wat nu de drijvende tuinen is, waren kunstmatige eilandjes die gemaakt waren om groente en fruit voor de stad te verbouwen. Toen de Spanjaarden in Mexico kwamen hebben zij de stad drooggelegd en alleen die drijvende tuinen zijn nu nog over. 's Avonds gingen we met een groot deel van de groep uit eten in weer zo'n leuk restaurantje met zelfs Mariachi-muziek Maar we hebben nog last van de omschakeling. We zijn behoorlijk moe maar worden midden in de nacht wakker omdat ons slaap-waakritme nog niet is bijgesteld en gisterenavond had ik geen honger. Nu wel dus de rest vertel ik een volgende keer wel verder. We moeten zo meteen gaan ontbijten en daarna vertrekken we naar de ruines van Teotihuacan. Ik hoop dat ik vanavond wat meer tijd heb.
Groetjes

Tiny

• 02 Augustus 2009 - 13:44

Eefje:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Ik weet dat er een heleboel goede (en minder goede) tips zijn om snel over die jetlag heen te komen, maar weet helaas niet welke nu wel en niet helpen :-)
    Ik zou zeggen; smakelijk eten!!

• 02 Augustus 2009 - 14:43

David:

Goed dat jullie veilig zijn aangekomen! Ik zal oma hierover inlichten, kan die ook weer slapen ;-)

• 02 Augustus 2009 - 16:36

Rick:

Mooi det ge good aangekomme ziet! Neet te vuul tequila nuttigen, dao sjiense good krank van te kenne waere.

Gr Rick en Mich

P.s Laot dae griep mer dao....

• 02 Augustus 2009 - 16:45

Bart:

Boe

• 02 Augustus 2009 - 19:08

Tanja:

Misschien baat meer Tequila drinken voor de jetlag ;)
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Och en die griep... neem maar mee, die komt net zo goed wel :D

Groetjes Tanja & Co

• 03 Augustus 2009 - 10:11

Yoram En Kristel:

Hallo ouders,
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Gaat het reizen in een georganiseerde groep jullie bevallen denk je, houdt pa het een beetje bij ;)? In ieder geval een heel fijne vakantie van mij en kristel

• 03 Augustus 2009 - 10:11

Yoram: