Van Mexico-city tot Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van rent1 - WaarBenJij.nu Van Mexico-city tot Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van rent1 - WaarBenJij.nu

Van Mexico-city tot Oaxaca

Door: rent

04 Augustus 2009 | Mexico, Oaxaca

Hola,

Daar zijn we weer!
We hebben een middagje vrijgenomen om jullie op de hoogte te stellen van onze belevenissen. We hebben al een heleboel gezien en meegemaakt. Op zondag zijn we ´s morgens naar Teotihuácan (of de plaats waar de goden wonen) geweest, waar nog ruines zijn van tempels, een soort piramides. Het was heel mooi om op die piramides te klimmen en van daar uit de andere bouwwerken te zien. Onze gidse wist er een heleboel van te vertellen. Op de parkeerplaats waar de bus stond waren toen we terug kwamen Voladores aan de gang. Vier Nahua-indianen in prachtige klederdracht gingen op hun kop, aan een touw rondcirkelend, naar beneden. Een van die vier maakte losstaand op de hoge paal waar de touwen aan vast zaten eerst nog wat muziek en ook onder het naar beneden ´vliegen´. We lunchten bij een heel leuk authentiek restaurantje in de buurt en we hadden vandaag weer een jarige in de groep. Deze kreeg een pinchatta aangeboden. Een pinchatta is een pop van papiermaché die eigenlijk voor een kinderverjaardag is bedoeld. De jarige moet die dan geblindoekt met een stok kapotslaan en dan vallen er allerlei soorten snoep uit.
We vertrekken iedere dag vroeg, om 8.00 u. zodat we ergens zijn voordat het erg druk en heet is. Daarom is er ´s middags vaak nog tijd voor een facultatieve excursie. Zondag was dat het Museo Nacional Antropolis waar we met een deel van de groep van 17.00 tot 19.00 rondkeken. Het was er fantastisch! Ze hadden van alles over alle oude culturen van Mexico en het museum was heel mooi en overzichtelijk ingedeeld. Die twee uur was natuurlijk veel te kort; je had er wel 10 uur rond kunnen kijken.
Gisteren zijn we van Mexico-stad naar Oaxaca gereden. En ze tellen hier niet in kilometer maar in uren want je weet nooit wat er gebeurd. Bij ons moest Marcellino, onze vaste chauffeur tijdens de eerste pauze nog de bus repareren dus die duurde wat langer. Gelukkig konden we daar ook de vulcanen Popocatépetl(rokende berg) en Iztaccimuatl (slapende dame) fotograferen en was er een koffietentje met lekkere koffie en een winkeltje. Het hotel hier in Oaxaca is heel erg leuk, allemaal losse gebouwtjes met patio´s en een zwembad en heel Mexicaans. Gisterenavond hebben we gegeten bij een restaurant aan de Zócalo (het centrale plein van de stad). We zaten daar boven op een soort open balcon met uitzicht op het plein. Daar was van alles te doen. De plaatselijke bevolking flaneerde er, er werd van alles verkocht door straathandelaren en er was veel muziek. Het was heel gezellig.
Vandaag zijn we naar Monte Alban geweest. Zapotekentempels dit keer. Alberto, onze plaatselijke gids wist er veel over te vertellen. Deze piramides waren weer heel anders dan die in Teotihuacan en ze lagen heel mooi op een berg. Ik vond het meer een geheel.
En nu zitten we dus in een internetcafé inde buurt van het hotel en gaan dadelijk lekker even zwemmen. En vanavond nog even naar de gezellige Zócalo voordat we morgen verder rijden.
Wordt vervolgd.

Tiny

• 04 Augustus 2009 - 20:24

Ellie:

Jullie hebben al heel wat beleefd in die paar dagen.Nog niet verbrand Rene? Smeer je maar goed in. Leuk om de foto,s te zien bij jullie belevenissen

• 05 Augustus 2009 - 13:03

Jagath Klaus En Mia:

Leuk om iedere dag weer iedere dag jullie mexico avonturen te lezen.heelveel groetjes vooral van jagath

• 05 Augustus 2009 - 15:07

Eefje:

Hehe, zo ken ik jullie verhalen weer... met veel vraat en koffie erin. Tis geen kaffee mit kuche, maar dit voldoet ook! Hahaha ;-)

• 05 Augustus 2009 - 15:37

Saman En Kelly:

fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat ger ut noa uch zin hub.rustig aan!! en de groeten he.

• 05 Augustus 2009 - 17:46

Bert:

Mexico is ons te ver met de caravan,maar ik lees dat jullie je wel vermaken.
    we blijven jullie volgen.
    Groetjes Bert Loes Floor en Max

P.S.noteer vrijdag 4 september vast in jullie agenda.

• 07 Augustus 2009 - 19:38

Ellie:

Wat toevallig dat Luc enChantal in jullie reisgezelschap zitten. Doe ze maar de groeten en wens ook hun een fijne vakantie