Guatamala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rent1 - WaarBenJij.nu Guatamala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rent1 - WaarBenJij.nu

Guatamala

Door: rent

11 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Hola,

We zijn intussen in Guatamala dus er is weer een heleboel te vertellen. De reis gisteren was weer lang en met een heleboel topes en curvas. Maar dit keer zat er als evenement de grens met Guatamala in! De Mexicaanse grens dat ging nog goed. De reisleider ging met alle passen naar binnen en de chauffeur met de papieren van de bus en binnen de kortste keren hadden we allemaal een stempel. Dan kwam er een smal stukje niemandsland waar de bus zich tussen allerlei kraampjes door moest wurmen en dan de grens met Guatamala. Ook daar mochten we zelf de bus niet uit en het ging in verhouding nog erg snel maar we hoorden later dat er verschillende personen bezig waren geweest om alle passen te bekijken en te stempelen. Voor de rest ging alles voorspoedig en we kregen alvast een voorproefje van de mooie ligging van Panajachel toen we een half uurtje van te voren stopten voor het mooie uitzicht. Het meer van Atitlán is namelijk een kratermeer. Hier is vroeger een vulkaan geweest en na de uitbarsting daarvan is de krater ingestort en een meer geworden. Daar omheen liggen nu allerlei stadjes en dorpjes en een daarvan is Panajachel. Het hotel is weer heel mooi met een tropische tuin en een zwembad maar geen airco dus David en Eefje jullie klamboe komt goed van pas.
Vandaag zijn we naar een van de dorpjes op de rand van de krater geweest en we hadden weer alle geluk. Het was eerst al een avontuur om er te komen. Een half uur met een bootje over het meer en toen staande op een open pick-up naar boven. Dat ging slingerend en hotstend en beslist niet langzaam (behalve als het erg steil was) In Santa Clara aangekomen bleek het ook daar weer de jaarlijkse feestdag van de patroonheilige van het dorp en de daarbij behorende optocht begon net. Het leek wel een beetje op de kinderoptocht van Sittard; allerlei scholen deden mee en al die kindertjes waren verkleed. En daar hadden ze geen moeite met foto´s maken dus we hebben er heel wat gemaakt. Van Zinacantan en San Juan Chamula hebben we ook wel wat maar het is ons tot nu toe niet gelukt om die op de site te zetten (volgens mij hebben we het al op drie verschillende plaatsen geprobeerd)
Na de optocht hebben we nog de markt in Santa Clara bezocht, ook heel kleurrijk en authentiek.Ook gingen we nog bij een familie van mandevlechters thuis kijken.
Al met al een topdagje alleen vond ik persoonlijk de terugreis met de boot wat minder. We gingen wat meer midden over het meer terug en hadden dus meer golven. Niks voor mij zoals jullie weten.
Morgens hebben we twee excursies dus ik weet niet of het dan nog lukt om te schrijven. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik nog wat foto´s kan plaatsen.

Nu maar eens gewone nederlandse

Groetjes

Tiny en René

• 12 Augustus 2009 - 11:03

Kilaus En Mia:

volgen alles op de voet mooie foto,s nog eenavontuurlijke reis
    ps. je kunt toch zwemmen

• 12 Augustus 2009 - 13:58

Ellie:

Wat een cool zwembad bij jullie hotel. dit zou ik wel in de achtertuin willen hebben

• 12 Augustus 2009 - 14:04

May En Thea:

zo te lezen en te zien is het tot nu toe een fantastische reis. Geniet maar lekker.

• 13 Augustus 2009 - 16:01

Eefje:

Haha lijkt wel zomercarnaval daar ja! Helemaal super! Nu gaan david en ik aan ons eigen avontuurtje beginnen dus; Au revoir! (ook een dikke bisou van david)